Geen boot vanaf Jepara

19 juli 2013 - Jepara, Indonesië

We waren erg vroeg in Jepara. De haven ligt in een sooi.rt funpark met o.a. een aquarium in een schildpadgebouw. Na ons ontbijtje zijn we daar maar eens gaan kijken. Het was wel aardig. Het meest bijzondere vonden we dat de vissen naar ons kwamen kijken. Wij waren de enige gasten en dat viel de vissen blijkbaar ook op. Heel maf. De haaien en schildpadden blijven fascineren.
Een paar uur later kwamen Remco en Willemien ook aan. Gezellig. En een groep Indische mensen die allemaal in Yogyakarta wonen. Leuke contacten zijn dat. Toen wisten we nog niet dat we elkaar nog vaak zouden treffen.
Even later kwam het bericht dat de boot niet zou gaan i.v.m. hoge golven.
Onze contactpersoon heb ik meteen een guesthouse laten boeken.
En dan maak je er daarna maar het beste van. Met R&W hebben we taxi naar een mooi srandje genomen en hebben we naar de zonsondergang gekeken en in een strandtentje gegeten.
Ook hier is het opvallend stil v.w. de ramadan. Bijna alle warungs zijn leeg, geen toeristen.