Jakarta, familiebezoek, eten-eten-eten en shoppen

5 augustus 2013 - Jakarta, Indonesië

Op Lombok maakten we nog een omweg naar een dorpje waar prachtige stoffen geweven worden. We hebben ons zelfs over laten halen om ons in deze "ikats" traditioneel aan te laten kleden. Stond ons beeldig, ahum.

Daarna vlogen we naar Jakarta. Daar wachtte ons een druk programma. Eerst weer naar onze neef en familie. Het voelde echt als thuiskomen. De dagen erna hebben we veel gezien en gedaan in Jakarta. Het was nu mogelijk om goed door Jakarta te reizen, omdat veel mensen vrij waren vanwege het einde van de Ramadan en het suikerfeest. Heerlijk! Gewoon rijden!!! We hebben Gadis ontmoet, de oude secretaresse van mijn tante, zijn in het oude koloniale stadsdeel Kota geweest en in de haven Sunda Kelapa, hebben geshopt in verschillende shoppingcenters en hebben gegeten in een Chinese wijk. Het leverde me een dikke buik en veel schoenen op... Ik vond het ook heel bijzonder om met Yannic voor mijn geboortehuis op Jalan Padang (Menteng) te staan. Gek dat mijn leven daar begonnen is en daar niks meer over te weten. We hebben een grote familiebijeenkomst gehad in Bekasi, met weer veeeeel en lekker eten en hebben met z'n achten gelogeerd bij een neef. Allemaal erg gezellig en fijn!

Maar aan alles komt een einde! Nog een laatste keer samen uit eten geweest met Yu Yen, Lily en ons lieve nichtje Tina. Na een heftig afscheid op de luchthaven hebben we bijna de hele vlucht geslapen.

Het zal nog een tijdje duren voordat we alles verwerkt hebben wat we mee gemaakt hebben. Zoveel mooie en bijzondere dingen gedaan, leuke mensen ontmoet uit heel de wereld, veel geluksmomenten gehad, gegeten, gedronken, gelachen, gehuild, pijn geleden, stil geweest, maar vooral samen heel veel genoten!

Wat zijn wij een geluksvogels!!!

1. Esther:
    5 september 2013
    Jullie mogen trots zijn! Het was leuk om te lezen!
  2. Jolanda:
    22 september 2013
    Oooo weer terug ?? Eindelijk !
    Ha ha